Łączenie dokumentów w jedną przesyłkę
W module WMS Kurier istnieje możliwość połączenia kilku dokumentów w jedną przesyłkę.
Właściwości łączenia dokumentów
- Dokumenty muszą posiadać:
- Tego samego kontrahenta.
- Ten sam adres dostawy.
- Musi zostać przypisany ten sam operator przesyłki.
- Zamówienia muszą posiadać identyczną formę płatności.
- Co najmniej jeden z łączonych dokumentów musi posiadać przypisaną paczkę. Istnieje możliwość połączenia kilku dokumentów, jeżeli tylko dla jednego jest zdefiniowana paczka. Pozostałe dokumenty zostaną przypisane do tej paczki.
- Łączyć można jedynie dokumenty, dla których nie został wystawiony jeszcze dokument handlowy.
- Połączone dokumenty zostają wyszarzone (oprócz pierwotnego) i w kolumnie "Połączono z" pojawiają się numery dokumentów, które zostały połączone.
- Połączone dokumenty traktowane są przez spedytora jako jedna przesyłka. Posiadają wspólny numer przesyłki oraz przypisane paczki.
- Dla połączonych dokumentów, w kolumnie przed datą dokumentu pojawia się znak > oznaczający, które dokumenty w module są połączone.
- Wydanie przesyłki z połączonych dokumentów jest równoważne z wydaniem wszystkich połączonych dokumentów.
Łączenie dokumentów
- Należy zaznaczyć wszystkie dokumenty, które chcemy połączyć w jedną przesyłkę. Dokumenty muszą spełniać powyższe wymagania.
- Podczas zamawiania, moduł WMS Kurierzy zada pytanie czy połączyć zaznaczone dokumenty. Należy zatwierdzić połączenie dokumentów.
- System połączy znaczone dokumenty w jedną przesyłkę, przypisując do wszystkich zaznaczonych dokumentów ten sam numer przesyłki.