Zamawianie kuriera
Dla jednego zaznaczonego dokumentu
- Aby zamówić kuriera dokumenty muszą posiadać status OK. Oznacza to, że są w pełni przygotowane do zamówienia.
- Dla dokumentu ze statusem OK, zaznaczamy go i klikamy przycisk "Zamów".
- Aplikacja wysyła zapytanie do systemu kuriera.
- Jeżeli system zaakceptuje zamówienie, w oknie aplikacji pojawi się status "Zamówiono".
Dla wielu zaznaczonych dokumentów
- Do każdego dokumentu zostanie zamówiony kurier, jak to ma miejsce dla jednego zaznaczonego dokumentu.
- Jeżeli dokumenty będą miały tego samego kontrahenta, kuriera, miejsce dostawy, kwoty ubezpieczenia i wszystkie będą pobraniowe lub nie, aplikacja wyświetli komunikat o połączeniu dokumentów, tzn. wszystkie paczki zdefiniowane dla tych dokumentów zostaną wysłane jedną przesyłką. Jeżeli użytkownik nie zgodzi się na połączenie dokumentów będzie musiał wysłać każdy z osobna.
Wyjątki, dla których nie można zamówić kuriera
- Jeżeli dla dokumentu magazynowego zostało wybrane pobranie, to musi być do niego wystawiony dokument handlowy.
- Jeżeli dokument handlowy jest realizowany przez więcej niż jeden dokument magazynowy i jest on za pobraniem, to dla takiego przypadku nie można zamówić kuriera.
- Jeżeli dokument handlowy jest dokumentem walutowym z opcją płatności pobranie.
- Jeżeli kraj adresu dostawy dla dokumentu jest inny niż Polska.
- Jeżeli dokument magazynowy nie jest dokumentem rozchodowym.