Zamawianie kuriera

Dla jednego zaznaczonego dokumentu

  1. Aby zamówić kuriera dokumenty muszą posiadać status OK. Oznacza to, że są w pełni przygotowane do zamówienia.
  2. Dla dokumentu ze statusem OK, zaznaczamy go i klikamy przycisk "Zamów".
  3. Aplikacja wysyła zapytanie do systemu kuriera.
  4. Jeżeli system zaakceptuje zamówienie, w oknie aplikacji pojawi się status "Zamówiono".

Dla wielu zaznaczonych dokumentów

  1. Do każdego dokumentu zostanie zamówiony kurier, jak to ma miejsce dla jednego zaznaczonego dokumentu.
  2. Jeżeli dokumenty będą miały tego samego kontrahenta, kuriera, miejsce dostawy, kwoty ubezpieczenia i wszystkie będą pobraniowe lub nie, aplikacja wyświetli komunikat o połączeniu dokumentów, tzn. wszystkie paczki zdefiniowane dla tych dokumentów zostaną wysłane jedną przesyłką. Jeżeli użytkownik nie zgodzi się na połączenie dokumentów będzie musiał wysłać każdy z osobna.

Wyjątki, dla których nie można zamówić kuriera

  1. Jeżeli dla dokumentu magazynowego zostało wybrane pobranie, to musi być do niego wystawiony dokument handlowy.
  2. Jeżeli dokument handlowy jest realizowany przez więcej niż jeden dokument magazynowy i jest on za pobraniem, to dla takiego przypadku nie można zamówić kuriera.
  3. Jeżeli dokument handlowy jest dokumentem walutowym z opcją płatności pobranie.
  4. Jeżeli kraj adresu dostawy dla dokumentu jest inny niż Polska.
  5. Jeżeli dokument magazynowy nie jest dokumentem rozchodowym.