FAKTY I MITY WDROŻEŃ SYSTEMU WMS
Najczęstsze problemy dotyczące charakterystycznych elementów funkcjonowania magazynu
Trudności z odnalezieniem towaru na stale powiększającym się magazynie
Coraz częściej pojawia się sytuacja, w której wiemy, że coś mamy, ale nie wiemy gdzie to jest. Brak wiedzy o dokładnej lokalizacji w przypadku towarów objętych terminem ważności lub wymogiem informacji o partii lub serii coraz częściej skutkuje zwiększającą się ilością towarów przeterminowanych zalegających na magazynie. Obsługa takiego magazynu okazuje się wielkim wyzwaniem.
Zwiększająca się ilość błędnych kompletacji i wydań dla klientów
Pojawiają się coraz częściej pomyłki w wydanym asortymencie, braki w ilościach w stosunku do dokumentu wydania. Skutkiem czego rośnie ilość obsługiwanych reklamacji i konieczność wymiany lub dosyłania do klientów braków w wydaniach, co za tym idzie zwiększeniem kosztów ich obsługi logistycznej.
Wydłużający się czas wdrożenia nowych pracowników.
Inwentaryzacja
Im większy magazyn tym większym wyzwaniem staje się przeprowadzenie nie tylko sprawnej inwentaryzacji, ale przede wszystkim rzetelnej.
Wzrost kosztów funkcjonowania magazynu
Wszystkie te problemy bezpośrednio przekładają się na coraz to większe koszty obsług magazynu i spowolnienie działania magazynu pomimo zwiększenia ilości personelu w nim zatrudnionego. Paradoksalnie im więcej mamy zleceń i obrotów tym więcej problemów z ich poprawną realizacją.
Niezadowolenie klientów
Jednym z największych wyzwań jest odwrócenie tych negatywnych tendencji i zorganizowanie magazynu tak, aby nie tylko nadążał za rozwojem firmy ale też był wizytówką i stanowił przewagę nad konkurencją. Podstawowymi kryteriami magazynu powinna być szybka, sprawna i bezbłędna realizacja zamówień klientów, zmniejszenie kosztów ich obsługi oraz ograniczenie do minimum czasu wdrożenia nowego pracownika.
Zobacz video prezentację systemu WMS WAPRO MAG
Najczęściej spotykane mity dotyczące oprogramowania WMS na podstawie portalu branżowego, e-logistyka.pl
MIT: WMS jest tylko dla logistycznych gigantów
MIT: Wdrożenie systemu WMS od razu przynosi korzyści
Niestety nie. Zazwyczaj korzyści daje się zauważyć po kilku miesiącach od momentu wdrożenia. Na początku można się spodziewać nawet nieznacznego pogorszenia jakości realizowanych procesów, mogą pojawiać się opóźnienia.
MIT: Stopę zwrotu z inwestycji w WMS trudno policzyć
Zawsze jest jakiś punkt odniesienia. Można dokonać precyzyjnych pomiarów ile czasu zajmuje realizacja danego procesu, a następnie skonfrontować to z tymi uzyskanymi po wdrożeniu systemu. Podobne można zastosować pomiar ilość kompletacji obarczonych błędem, ilość wydań realizowany przez zespół itd.
MIT: WMS lepiej napisać samemu
Każda firma może sama napisać i rozwijać system do zarządzania gospodarką magazynową. Taki model ma swoje plusy – firma jest właścicielem oprogramowania, może je dowolnie rozwijać i serwisować. Jedynym warunkiem, który musi zostać spełniony jest posiadanie zespołu programistów lub osoby dedykowanej do obsługi takiego projektu. I rzecz równie istotna – odpowiedniego budżetu, bo tworzenie własnej aplikacji to najdroższy model dostępu do oprogramowania, obarczony także większym ryzykiem.
Tworząc oprogramowanie od podstaw jesteśmy w stanie idealnie dopasować je do wymagań firmy, z drugiej jednak strony nie korzystając z wiedzy dostawcy oprogramowania o dużym doświadczeniu w obszarze WMS, firma uczy się aplikacji na własnych błędach. Potencjalnym i jak najbardziej realnym zagrożeniem jest wstrzymanie prac nad własną aplikacją w momencie, gdy osoba odpowiadająca za rozwój projektu odchodzi. Również ewentualne nieporozumienia pomiędzy członkami zespołu mogą wstrzymywać rozwój aplikacji.
Zamów bezpłatną prezentację i zobacz jak działa system WMS
Zamów prezentacje systemu WMS
Chcesz poznać lepiej nasz system, umów się na bezpłatną prezentację online. Nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie pytania oraz zaprezentują system.
Dziękujemy za zainteresowanie naszym oprogramowaniem.
Informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest X-COM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Góralskiej 15G w (41-200) Sosnowcu. Telefon kontaktowy: 32 265 68 90 lub e-mail: poczta@xc.com.pl
- Celem zbierania danych jest możliwość skorzystania z webinarium lub ze szkolenia stacjonarnego/internetowego oraz przedstawienie oferty handlowej.
- Podstawą prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do realizacji celu przetwarzania.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach najlepszego wyboru produktu lub usługi, odpowiadającego Pani/Pana preferencjom.