Case study – firma F.U.H BP GROUP
Profil działalności klienta
FUHBP to wyłączny dystrybutor marki O Bag w Polsce.
Firma realizuje sprzedaż w systemach B2B i B2C, korzysta również z dystrybucji za
pośrednictwem kanałów e-commerce.
Oferta firmy zawiera m.in. produkty, które oferują możliwość personalizacji:
- zegarki O clock,
- torebki O bag,
- okulary przeciwsłoneczne,
- bransoletki,
- obuwie,
- portfele,
- etui,
- zawieszki,
- czapki,
- ręczniki.
Firma w drugiej połowie roku 2022 zmieniła swój dotychczasowy system ERP na rozwiązanie ERP Wapro MAG od Asseco, korzystając z bezpośredniego wsparcia tegoż producenta.
Nasza firma X-COM Sp. z o.o. została zarekomendowana przez Asseco firmie FUHBP jako sprawdzony partner i producenta oprogramowania uzupełniającego i rozszerzającego możliwości Wapro MAG o funkcje zarządzania magazynem WMS.
Wymagania klienta
- Łatwa i szybka identyfikacja asortymentu i jego lokalizacja.
- Wyeliminowanie błędów przy pakowaniu zamówień.
- Wyeliminowanie błędów przy przyjmowaniu dostaw.
- Natychmiastowa realizacja zamówień spływających z kanałów e-commerce.
- Szybkie i sprawne wdrożenie nowego pracownika magazynu.
- Raportowanie wydajności pracy pracowników magazynu.
- Ograniczenie zbędnych dokumentów.
Problemy dotyczące funkcjonowania magazynu determinujące do wdrożenia systemu WMS
Błędne wydania, pomyłki w wydawanym asortymencie.
Długi czas kompletacji zamówień.
Płynna, zmienna, lokalizacja artykułów na magazynie, duże rotacje asortymentu.
Brak kontroli ilości wydawanych artykułów na poziomie pakowania/przygotowywania dostawy do klienta.
Brak kontroli ilości przyjmowanych artykułów na poziomie dostaw przychodzących.
Ze względu na brak WMS-owych lokalizacji magazynowych, brak optymalnej ścieżki wydania.
Brak kontroli nad czasem wprowadzenia dostaw na stan magazynowy.
Długi czas wdrożenia nowego pracownika.
Oprogramowanie i wdrożone rozwiązania
WMS dla WAPRO MAG w wersji PLUS
obsługa magazynu wysokiego składowania za pomocą bezprzewodowych kolektorów danych
Wdrożenie chronologicznie
- Pierwszy kontakt z klientem – listopad 2022.
- Przeprowadzona i opracowana analiza przedwdrożeniowa możliwości wdrożenia WMS – listopad 2022
- Zakup sprzętu IT kolektory, drukarki etykiet – grudzień 2022
- Instalacja WMS i wymaganego oprogramowania do pracy WMS – 08.12 2022
- Szkolenia personelu z zakresu obsługi i administrowania systemem WMS – 14- 22.12. 2022
- Zakończenie oznakowania lokalizacji magazynowych dla WMS – 29.12.2022
- Start produkcyjny WMS wersji PLUS (3 kolektory+2 stanowiska POS) – 02.01.2023
- Start działania WMS bez został przeprowadzony bez wykonywania pełnego remanentu magazynu. W trakcie działającego już systemu obsługi magazynu systematycznie wykonywane były częściowe inwentaryzacje lokalizacji potwierdzające ich aktualne zatowarowanie. Wdrożenie systemu WMS trwało od momentu rozpoczęcia prac serwisowych, instalacyjnych do startu produkcyjnego 1 miesiąc, bez komplikacji i opóźnień. Dodatkowo firma wykupiła u nas jednorazową usługę importu do WMS stanów magazynowych przypisanych do lokalizacji z systemu zewnętrznego, z którego korzystała do tej pory.
Firma korzysta z podstawowych funkcji systemu WMS w wersji PLUS.
Czas realizacji wdrożenia dzięki dużemu zaangażowaniu pracowników firmy FUHBP zamknął się w okresie 1 miesiąca.
Historie klientów X-COM - Casebook wdrożeń WMS dla wapro mag

Dowiedz się jak:
- wyglądają analiza przedwdrożeniowa i etapy wdrożenia,
- dowiedz się jakie potrzeby skłoniły naszych klientów do inwestycji w oprogramowanie do zarządzania pracą magazynu,
- poznaj efekty wdrożenia WMS w różnych branżach.

