Case study – firma ARGO A&G
Profil działalności klienta
Firma ARGO A&G jest dystrybutorem materiałów wykończeniowych z ponad 30 letnim doświadczeniem na rynku. Oferuje kompleksowe produkty oraz usługi związane z zagospodarowaniem przestrzeni użytkowej w domach swoich klientów. Zapewnia specjalistyczne usługi, takie jak montaż i projektowanie łazienek, co pozwala na szybkie i bezproblemowe zainstalowanie zakupionego wyposażenia.
Ceniąc czas swoich klientów, firma posiada większość asortymentu, w tym kabiny, wanny, płytki tarasowe, panele i drzwi, dostępne “na stanie”. Bez względu na ilość zamówionych produktów, zapewnia bezpieczną dostawę do domu lub zakładu, a następnie profesjonalny montaż.
Wymagania klienta
- System zarządzania magazynem (WMS) zapewniający wgląd w cały asortyment zapasów firmy i zarządzanie procesem realizacji zamówień.
- Funkcje WMS umożliwiające weryfikację przychodów i rozchodów oraz śledzenie ruchów magazynowych w czasie rzeczywistym.
- Automatyzacja procesów magazynowych, w tym przyjęć i wydań towarów, za pomocą technologii AIDC, takich jak kody kreskowe i RFID.
- Precyzyjne lokalizowanie towarów dzięki zintegrowanym systemom lokalizacji w magazynie.
- Możliwość optymalnego dopasowania dostawy do zamówienia klienta.
- Ograniczenie błędów kompletacji poprzez zastosowanie zaawansowanych algorytmów i systemów weryfikacji.
- Usprawnienie organizacji pracy magazynu przez optymalizację przepływu pracy i zadań dla pracowników.
- Dokładne raportowanie ruchów magazynowych i wydajności pracowników za pomocą modułów analitycznych WMS.
- Optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej poprzez zaawansowane planowanie i zarządzanie przestrzenią składowania.
- Poprawa obsługi klienta przez szybsze i bardziej dokładne procesy realizacji zamówień.
- Zwiększenie wydajności operacji magazynowych dzięki automatyzacji i integracji z innymi systemami biznesowymi.
- Zmniejszenie ilości zwrotów przez dokładniejszą kontrolę jakości i procesów wysyłki.
- Skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników poprzez intuicyjne interfejsy użytkownika i szkolenia wspomagane przez WMS.
- Raportowanie i analiza wydajności pracowników, umożliwiające identyfikację obszarów do poprawy i
szkolenia. - Ograniczenie zbędnych dokumentów dzięki cyfrowej dokumentacji i archiwizacji procesów magazynowych.
- Szybka i efektywna inwentaryzacja częściowa lub całościowa, wspierana przez funkcje WMS.
Obecne problemy dotyczące funkcjonowania magazynu determinujące do wdrożenia systemu WMS
Błędne wydania, pomyłki w wydawanym asortymencie
Długi czas kompletacji zamówień
Płynna, zmienna, lokalizacja artykułów na magazynie, duże rotacje asortymentu
Brak kontroli ilości wydawanych artykułów na poziomie pakowania/przygotowywania dostawy do klienta
Brak kontroli ilości przyjmowanych artykułów na poziomie dostaw przychodzących
Ze względu na brak WMS-owych lokalizacji magazynowych, brak optymalnej ścieżki wydania
Brak kontroli nad czasem wprowadzenia dostaw na stan magazynowy
Długi czas wdrożenia nowego pracownika
Współpraca wdrożeniowa z firmą MISTRAL.NET Sp. z o.o.
Wdrożenie systemu WMS dla WAPRO MAG, było możliwe dzięki współpracy z firmą Mistral. Jakość oraz jej efekty potwierdzają sami przedstawiciele firmy AWETNA. Dziękujemy za zaufanie.
Opracowanie i wdrożenie procesu przyjęcia i rozchodu
z wykorzystaniem mechanizmów dostępnych w WMS
Aktualizacja wagi
Przychód z wykorzystaniem automatycznego przenoszenia niedoborów dostaw do wirtualnego magazynu.
Ukończenie procesu kompletacji
Rozchód z uwzględnianiem specyfiki sprzedaży w branży budowlanej (zwroty).
Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie ARGO
WMS Plus dla WAPRO MAG w wersji PLUS
obsługa magazynu wysokiego składowania za pomocą bezprzewodowych kolektorów danych
Rezerwacja z dostaw
dodatkowa funkcjonalność
Rezerwacja dostaw
Funkcjonalność pozwala na przepięcie dostaw dla danego artykułu z zamówienia tak, aby była możliwość wydania go z jednej dostawy. Aby dany artykuł podlegał jednopartyjności, musi mieć zaznaczony parametr „Wybór dostaw” w WMS Artykuł. System WMS będzie wybierał dostawę dla pozycji tak, aby była ona całkowicie zrealizowana pod dane zamówienie. Jeżeli nie jest to możliwe, wybierana będzie dostawa z jak najbliższą ilością z zamówienia.
Operacja ta jest uruchamiana ręcznie, z operacji dodatkowych w WAPRO Mag na zamówieniach. Aby ją uruchomić należy wybrać zamówienie lub zaznaczyć wiele zamówień, kliknąć „Operacje”, a następnie „WMS Rezerwacja dostaw”. Zamówienia, na których wykonano ww. operację dodatkową dostaną odpowiednie etykiety:
- WMS: Wybrana dostawa – np. ZO 0007/21 – dla zamówień, na których wszystkie pozycje podlegające jednopartyjności zostały podpięte pod odpowiednie dostawy.
- WMS: Brak wybranej dostawy – np. ZO 0008/21 – dla zamówień, na których nie wszystkie pozycje
zostały podpięte pod odpowiednie dostawy. - WMS: Nie dotyczy – np. ZO 0009/21 – dla zamówień, na których znajdują się tylko pozycje, które
nie podlegają jednopartyjności.
Dodatkowo etykiety dostaną wszystkie pozycje na zamówieniu:
- WMS21: Wybrana dostawa – dla pozycji, której przypięto dostawę wg strategii jednopartyjności.
- WMS22: Brak wybranej dostawy – dla pozycji, dla której nie ma dostawy, która spełniałaby
strategię jednopartyjności. - WMS23: Nie dotyczy – dla pozycji, która nie podlega wymogowi jednopartyjności.
Przykład:
Dostawy:
- 1 dostawa – 10 szt.
- 2 dostawa – 4 szt.;
- 3 dostawa – 29 szt.;
Zamówienie 1 jest wystawione na artykuł w ilości 4 szt.. System WMS dobierze dostawę nr 2 (4 szt.), ponieważ w całości można zrealizować zamówienie.
Zamówienie 2 jest wystawione na artykuł w ilości 7 szt.. System WMS dobierze dostawę nr 1 (10 szt.), ponieważ ilość z niej jest najbliższa ilości z zamówienia.
Zamówienie 3 jest wystawione na artykuł w ilości 31 szt.. System WMS nie dobierze jednej dostawy, ponieważ nie ma takiej, która spełniałaby założenia jednopartyjności.
Efekty wdrożenia
Całość prac wdrożeniowych wraz z szkoleniem personelu oraz instalacjami udało się zakończyć w ciągu 3 miesięcy od otrzymania zamówienia. Prace były powiązane z równoczesnym aktualizowaniem kartoteki artykułów w bazie WAPRO Mag.
Zminimalizowanie błędnych wydań.
Znaczące skrócenie czasu kompletacji zamówień.
Pełna informacja o ilości i lokalizacji artykułów w magazynie.
Skrócony czas przeszkolenia nowych pracowników magazynu.
Możliwość dopasowania dostaw artykułu do zamówień klienta
Historie klientów X-COM - Casebook wdrożeń WMS dla wapro mag
Dowiedz się jak:
- wyglądają analiza przedwdrożeniowa i etapy wdrożenia,
- dowiedz się jakie potrzeby skłoniły naszych klientów do inwestycji w oprogramowanie do zarządzania pracą magazynu,
- poznaj efekty wdrożenia WMS w różnych branżach.