Case study – firma ARGO A&G

 

Profil działalności klienta

Firma ARGO A&G jest dystrybutorem materiałów wykończeniowych z ponad 30 letnim doświadczeniem na rynku. Oferuje kompleksowe produkty oraz usługi związane z zagospodarowaniem przestrzeni użytkowej w domach swoich klientów. Zapewnia specjalistyczne usługi, takie jak montaż i projektowanie łazienek, co pozwala na szybkie i bezproblemowe zainstalowanie zakupionego wyposażenia.

Ceniąc czas swoich klientów, firma posiada większość asortymentu, w tym kabiny, wanny, płytki tarasowe, panele i drzwi, dostępne “na stanie”. Bez względu na ilość zamówionych produktów, zapewnia bezpieczną dostawę do domu lub zakładu, a następnie profesjonalny montaż.

Wymagania klienta

  1. System zarządzania magazynem (WMS) zapewniający wgląd w cały asortyment zapasów firmy i zarządzanie procesem realizacji zamówień.
  2. Funkcje WMS umożliwiające weryfikację przychodów i rozchodów oraz śledzenie ruchów magazynowych w czasie rzeczywistym.
  3. Automatyzacja procesów magazynowych, w tym przyjęć i wydań towarów, za pomocą technologii AIDC, takich jak kody kreskowe i RFID.
  4. Precyzyjne lokalizowanie towarów dzięki zintegrowanym systemom lokalizacji w magazynie.
  5. Możliwość optymalnego dopasowania dostawy do zamówienia klienta.
  6. Ograniczenie błędów kompletacji poprzez zastosowanie zaawansowanych algorytmów i systemów weryfikacji.
  7. Usprawnienie organizacji pracy magazynu przez optymalizację przepływu pracy i zadań dla pracowników.
  8. Dokładne raportowanie ruchów magazynowych i wydajności pracowników za pomocą modułów analitycznych WMS.
  9. Optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej poprzez zaawansowane planowanie i zarządzanie przestrzenią składowania.
  10. Poprawa obsługi klienta przez szybsze i bardziej dokładne procesy realizacji zamówień.
  11. Zwiększenie wydajności operacji magazynowych dzięki automatyzacji i integracji z innymi systemami biznesowymi.
  12. Zmniejszenie ilości zwrotów przez dokładniejszą kontrolę jakości i procesów wysyłki.
  13. Skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników poprzez intuicyjne interfejsy użytkownika i szkolenia wspomagane przez WMS.
  14. Raportowanie i analiza wydajności pracowników, umożliwiające identyfikację obszarów do poprawy i
    szkolenia.
  15. Ograniczenie zbędnych dokumentów dzięki cyfrowej dokumentacji i archiwizacji procesów magazynowych.
  16. Szybka i efektywna inwentaryzacja częściowa lub całościowa, wspierana przez funkcje WMS.

Obecne problemy dotyczące funkcjonowania magazynu determinujące do wdrożenia systemu WMS

Z

Błędne wydania, pomyłki w wydawanym asortymencie

Z

Długi czas kompletacji zamówień

Z

Płynna, zmienna, lokalizacja artykułów na magazynie, duże rotacje asortymentu

Z

Brak kontroli ilości wydawanych artykułów na poziomie pakowania/przygotowywania dostawy do klienta

Z

Brak kontroli ilości przyjmowanych artykułów na poziomie dostaw przychodzących

Z

Ze względu na brak WMS-owych lokalizacji magazynowych, brak optymalnej ścieżki wydania

Z

Brak kontroli nad czasem wprowadzenia dostaw na stan magazynowy

Z

Długi czas wdrożenia nowego pracownika

Współpraca wdrożeniowa z firmą MISTRAL.NET Sp. z o.o.

Wdrożenie systemu WMS dla WAPRO MAG, było możliwe dzięki współpracy z firmą Mistral.  Jakość oraz jej efekty potwierdzają sami przedstawiciele firmy AWETNA. Dziękujemy za zaufanie.

Współpraca wdrożeniowa z firmą MISTRAL

Wdrożenie systemu WMS dla WAPRO MAG, było możliwe dzięki współpracy z firmą Mistral.  Jakość oraz jej efekty potwierdzają sami przedstawiciele firmy AWETNA. Dziękujemy za zaufanie.

(…) „Celem wdrożenia systemu WMS było usprawneine pracy magazynu, gdzie ten cel udało się osiągnąć wraz z kilkoma dodatkowymi korzyściami jak. np. skrócenie czasu poświęconego na wdrożenie do pracy nowych magazynierów”. (…)

Daniel Kuć

Opracowanie i wdrożenie procesu przyjęcia i rozchodu

z wykorzystaniem mechanizmów dostępnych w WMS

Z

Aktualizacja wagi

Przychód z wykorzystaniem automatycznego przenoszenia niedoborów dostaw do wirtualnego magazynu.

Z

Ukończenie procesu kompletacji

Rozchód z uwzględnianiem specyfiki sprzedaży w branży budowlanej (zwroty).

Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie ARGO

WMS Plus dla WAPRO MAG w wersji PLUS

obsługa magazynu wysokiego składowania za pomocą bezprzewodowych kolektorów danych

Rezerwacja z dostaw

dodatkowa funkcjonalność

Rezerwacja dostaw 

Funkcjonalność pozwala na przepięcie dostaw dla danego artykułu z zamówienia tak, aby była możliwość wydania go z jednej dostawy. Aby dany artykuł podlegał jednopartyjności, musi mieć zaznaczony parametr „Wybór dostaw” w WMS Artykuł.  System WMS będzie wybierał dostawę dla pozycji tak, aby była ona całkowicie zrealizowana pod dane zamówienie. Jeżeli nie jest to możliwe, wybierana będzie dostawa z jak najbliższą ilością z zamówienia.

Operacja ta jest uruchamiana ręcznie, z operacji dodatkowych w WAPRO Mag na zamówieniach. Aby ją uruchomić należy wybrać zamówienie lub zaznaczyć wiele zamówień, kliknąć „Operacje”, a następnie „WMS Rezerwacja dostaw”. Zamówienia, na których wykonano ww. operację dodatkową dostaną odpowiednie etykiety:

  1. WMS: Wybrana dostawa – np. ZO 0007/21 – dla zamówień, na których wszystkie pozycje podlegające jednopartyjności zostały podpięte pod odpowiednie dostawy.
  2. WMS: Brak wybranej dostawy – np. ZO 0008/21 – dla zamówień, na których nie wszystkie pozycje
    zostały podpięte pod odpowiednie dostawy.
  3. WMS: Nie dotyczy – np. ZO 0009/21 – dla zamówień, na których znajdują się tylko pozycje, które
    nie podlegają jednopartyjności.

Dodatkowo etykiety dostaną wszystkie pozycje na zamówieniu:

  • WMS21: Wybrana dostawa – dla pozycji, której przypięto dostawę wg strategii jednopartyjności.
  • WMS22: Brak wybranej dostawy – dla pozycji, dla której nie ma dostawy, która spełniałaby
    strategię jednopartyjności.
  • WMS23: Nie dotyczy – dla pozycji, która nie podlega wymogowi jednopartyjności.

Przykład:
Dostawy:

  • 1 dostawa – 10 szt.
  • 2 dostawa – 4 szt.;
  • 3 dostawa – 29 szt.;

Zamówienie 1 jest wystawione na artykuł w ilości 4 szt.. System WMS dobierze dostawę nr 2 (4 szt.), ponieważ w całości można zrealizować zamówienie.
Zamówienie 2 jest wystawione na artykuł w ilości 7 szt.. System WMS dobierze dostawę nr 1 (10 szt.), ponieważ ilość z niej jest najbliższa ilości z zamówienia.
Zamówienie 3 jest wystawione na artykuł w ilości 31 szt.. System WMS nie dobierze jednej dostawy, ponieważ nie ma takiej, która spełniałaby założenia jednopartyjności.

Efekty wdrożenia

Całość prac wdrożeniowych wraz z szkoleniem personelu oraz instalacjami udało się zakończyć w ciągu 3 miesięcy od otrzymania zamówienia. Prace były powiązane z równoczesnym aktualizowaniem kartoteki artykułów w bazie WAPRO Mag.

Q

Zminimalizowanie błędnych wydań.

Znaczące skrócenie czasu kompletacji zamówień.

p

Pełna informacja o ilości i lokalizacji artykułów w magazynie.

Skrócony czas przeszkolenia nowych pracowników magazynu.

Możliwość dopasowania dostaw artykułu do zamówień klienta

Historie klientów X-COM - Casebook wdrożeń WMS dla wapro mag

Dowiedz się jak:

  • wyglądają analiza przedwdrożeniowa i etapy wdrożenia,
  • dowiedz się jakie potrzeby skłoniły naszych klientów do inwestycji w oprogramowanie do zarządzania pracą magazynu,
  • poznaj efekty wdrożenia WMS w różnych branżach.