Case study – DESPOL

CASE STUDY DESPOL

Profil działalności klienta

DESPOL Spółka z o. o. Sp.k. działa na polskim rynku od 2008 roku. Wraz z rozpoczęciem działalności handlowej uruchomiony został również sklep internetowy pod nazwą SklepBaterie.pl

Asortyment handlowy to akcesoria do kuchni i łazienek, wyposażenie AGD, płytki ceramiczne, piece C.O. oraz grzejniki zgromadzone na blisko 1000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej wysokiego składowania.

Oferta sklepu zawiera przeszło 120 tysięcy pozycji i jest sukcesywnie aktualizowana i powiększana, w celu jak najlepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klientów.

Firma posiada blisko 300 metrów kwadratowych salonu ekspozycyjnego w głównym oddziale w Wolicy k/Warszawy, a także punkt sprzedaży i odbioru w czterech lokalizacjach w Polsce, z których dystrybucja towarów odbywa się za pośrednictwem własnego transportu lub firm kurierskich.

(…) Jedna z początkowych rzeczy jakie nas przekonały do tego rozwiązania to pozytywna opinia i rekomendacja firmy Asseco WAPRO — producenta oprogramowania WAPRO Mag. Dodatkowym atutem była pełna integracja z WAPRO Mag (praca na tym samym interfejsie i bazie danych), oraz fakt, że X-COM jako Partner WAPRO jednocześnie może świadczyć usługi serwisowe zarówno oprogramowania WAPRO Mag jak i systemu WMS. (…)

      Paweł Seroczyński Prezes Zarządu DESPOL

Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie DESPOL

Moduł importera faktur elektronicznych

z plików xml

WMS

obsługa magazynu wysokiego składowania 

Obsługa kurierów

DPD

Opis wdrożenia w firmie DESPOL 

Cały proces został poprzedzony szczegółową analizą przedwdrożeniową, która zawierała:

  • Pytania pomocnicze przed analizą.
  • Określenie założeń wdrożeniowych.
  • Dokładany opis sposobu realizacji.
  • Przebieg procesów magazynowych i generowanych dokumentów handlowo – magazynowych.
  • Określenie poszczególnych etapów wdrożenia.
  • Harmonogram realizacji.
  • Szczegółową wycenę realizowanego projektu.

 

Kluczowe problemy firmy występujące przed wdrożeniem:

  • Długi czas realizacji wysyłek do klientów związany z koniecznością odszukania towaru na magazynie.
  • Brak możliwości obsługi listów przewozowych przez pracowników magazynu, wymagana konieczność zwracania się o wydruki do działu handlowego.
  • Pomyłki podczas kompletowania zamówień z uwagi na brak możliwość dokładnej weryfikacji za pomocą kodów kreskowych.
  • Trudności w odszukiwaniu pozycji towarowych na magazynie, brak informacji o lokalizacji dla poszczególnych towarów zwłaszcza gdy jeden towar znajduje się w kilku lokalizacjach.
  • Niezgodność stanów magazynowych w programie WAPRO MAG z faktycznym stanem na magazynie.

Założenia wdrożenia:

  • Dostęp do aktualnych stanów zasobów towarów i możliwość śledzenia ich w czasie rzeczywistym.
  • Weryfikacja przychodów i rozchodów przez magazynierów.
  • Zautomatyzowanie procesów przyjęć i wydań towarów za pomocą kolektorów danych.
  • Dokładna lokalizacja towarów na magazynie w zakresie numerów partii.
  • Ograniczenie błędnych kompletacji i pomyłek.
  • Usprawnienie organizacji pracy magazynu.
  • Dokładne raportowanie ruchów magazynowych.
  • Optymalizacja wykorzystania dostępnej przestrzeni magazynowej. Produkty mogą być rozkładane w dowolnej lokalizacji bez obaw o ich późniejsze odnalezienie przez pracownika.
  • Poprawa obsługi klienta poprzez skrócenie czasu realizacji zamówienia.
  • Wzrost wydajności oraz skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników magazynu.
  • Zmniejszenie ilości zwrotów z uwagi na błędne wydania.

 

Całe wdrożenie zostało zrealizowane w ciągu 30 dni, włącznie z szkoleniem personelu, instalacją , konfiguracją oraz oklejeniem etykietami identyfikującymi lokalizacje magazynu.

Korzyści z wzdrożonych rozwiązań

}

Optymalizacja ścieżki kompletacji zamówienia. Znaczne skrócenie czasu kompletacji i zmniejszenie ilości pokonywanych odległości przez personel pracujący na magazynie.

Skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników magazynu. System sam prowadzi pracownika do odpowiednich lokalizacji, proces elektronicznej weryfikacji minimalizuje ryzyko błędnego wydania towaru.

Z

Bieżący dostęp do stanu realizacji zamówienia dla działu handlowego.

Zwiększenie ilości zamówień realizowanych przez magazyn poprzez skrócenie czasu kompletacji i poszukiwania towaru na magazynie.

+

Eliminacja błędów związania z kompletowaniem i realizacją zamówień

l

Szybkie przeprowadzenie remanentu cząstkowego (bez konieczności wstrzymywania pracy magazynu) i całościowego magazynu z wykorzystaniem bezprzewodowych kolektorów danych.

Zamów bezpłatną prezentację i zobacz jak działa nasz system