Case study – DESPOL
Profil działalności klienta
DESPOL Spółka z o. o. Sp.k. działa na polskim rynku od 2008 roku. Wraz z rozpoczęciem działalności handlowej uruchomiony został również sklep internetowy pod nazwą SklepBaterie.pl
Asortyment handlowy to akcesoria do kuchni i łazienek, wyposażenie AGD, płytki ceramiczne, piece C.O. oraz grzejniki zgromadzone na blisko 1000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej wysokiego składowania.
Oferta sklepu zawiera przeszło 120 tysięcy pozycji i jest sukcesywnie aktualizowana i powiększana, w celu jak najlepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klientów.
Firma posiada blisko 300 metrów kwadratowych salonu ekspozycyjnego w głównym oddziale w Wolicy k/Warszawy, a także punkt sprzedaży i odbioru w czterech lokalizacjach w Polsce, z których dystrybucja towarów odbywa się za pośrednictwem własnego transportu lub firm kurierskich.
(…) Jedna z początkowych rzeczy jakie nas przekonały do tego rozwiązania to pozytywna opinia i rekomendacja firmy Asseco WAPRO — producenta oprogramowania WAPRO Mag. Dodatkowym atutem była pełna integracja z WAPRO Mag (praca na tym samym interfejsie i bazie danych), oraz fakt, że X-COM jako Partner WAPRO jednocześnie może świadczyć usługi serwisowe zarówno oprogramowania WAPRO Mag jak i systemu WMS. (…)
Paweł Seroczyński Prezes Zarządu DESPOL
Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie DESPOL
Moduł importera faktur elektronicznych
z plików xml
WMS
obsługa magazynu wysokiego składowania
Obsługa kurierów
DPD
Opis wdrożenia w firmie DESPOL
Cały proces został poprzedzony szczegółową analizą przedwdrożeniową, która zawierała:
- Pytania pomocnicze przed analizą.
- Określenie założeń wdrożeniowych.
- Dokładany opis sposobu realizacji.
- Przebieg procesów magazynowych i generowanych dokumentów handlowo – magazynowych.
- Określenie poszczególnych etapów wdrożenia.
- Harmonogram realizacji.
- Szczegółową wycenę realizowanego projektu.
Kluczowe problemy firmy występujące przed wdrożeniem:
- Długi czas realizacji wysyłek do klientów związany z koniecznością odszukania towaru na magazynie.
- Brak możliwości obsługi listów przewozowych przez pracowników magazynu, wymagana konieczność zwracania się o wydruki do działu handlowego.
- Pomyłki podczas kompletowania zamówień z uwagi na brak możliwość dokładnej weryfikacji za pomocą kodów kreskowych.
- Trudności w odszukiwaniu pozycji towarowych na magazynie, brak informacji o lokalizacji dla poszczególnych towarów zwłaszcza gdy jeden towar znajduje się w kilku lokalizacjach.
- Niezgodność stanów magazynowych w programie WAPRO MAG z faktycznym stanem na magazynie.
Założenia wdrożenia:
- Dostęp do aktualnych stanów zasobów towarów i możliwość śledzenia ich w czasie rzeczywistym.
- Weryfikacja przychodów i rozchodów przez magazynierów.
- Zautomatyzowanie procesów przyjęć i wydań towarów za pomocą kolektorów danych.
- Dokładna lokalizacja towarów na magazynie w zakresie numerów partii.
- Ograniczenie błędnych kompletacji i pomyłek.
- Usprawnienie organizacji pracy magazynu.
- Dokładne raportowanie ruchów magazynowych.
- Optymalizacja wykorzystania dostępnej przestrzeni magazynowej. Produkty mogą być rozkładane w dowolnej lokalizacji bez obaw o ich późniejsze odnalezienie przez pracownika.
- Poprawa obsługi klienta poprzez skrócenie czasu realizacji zamówienia.
- Wzrost wydajności oraz skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników magazynu.
- Zmniejszenie ilości zwrotów z uwagi na błędne wydania.
Całe wdrożenie zostało zrealizowane w ciągu 30 dni, włącznie z szkoleniem personelu, instalacją , konfiguracją oraz oklejeniem etykietami identyfikującymi lokalizacje magazynu.
Korzyści z wzdrożonych rozwiązań
Optymalizacja ścieżki kompletacji zamówienia. Znaczne skrócenie czasu kompletacji i zmniejszenie ilości pokonywanych odległości przez personel pracujący na magazynie.
Skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników magazynu. System sam prowadzi pracownika do odpowiednich lokalizacji, proces elektronicznej weryfikacji minimalizuje ryzyko błędnego wydania towaru.
Bieżący dostęp do stanu realizacji zamówienia dla działu handlowego.
Zwiększenie ilości zamówień realizowanych przez magazyn poprzez skrócenie czasu kompletacji i poszukiwania towaru na magazynie.
Eliminacja błędów związania z kompletowaniem i realizacją zamówień
Szybkie przeprowadzenie remanentu cząstkowego (bez konieczności wstrzymywania pracy magazynu) i całościowego magazynu z wykorzystaniem bezprzewodowych kolektorów danych.
Zamów bezpłatną prezentację i zobacz jak działa system WMS
Zamów prezentacje systemu WMS
Chcesz poznać lepiej nasz system, umów się na bezpłatną prezentację online. Nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie pytania oraz zaprezentują system.
Dziękujemy za zainteresowanie naszym oprogramowaniem.
Informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest X-COM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Góralskiej 15G w (41-200) Sosnowcu. Telefon kontaktowy: 32 265 68 90 lub e-mail: poczta@xc.com.pl
- Celem zbierania danych jest możliwość skorzystania z webinarium lub ze szkolenia stacjonarnego/internetowego oraz przedstawienie oferty handlowej.
- Podstawą prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do realizacji celu przetwarzania.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach najlepszego wyboru produktu lub usługi, odpowiadającego Pani/Pana preferencjom.